reklama

Usmejte sa, ste v reality šou !

Možno začínam trpieť stihomamom a možno som už starý a nechápem trendy novej doby... Nejde mi ale do hlavy, prečo mám pre telefonát do zahraničia (za vlastné peniaze) kompletne prísť o súkromie. Zdá sa, že presne to ma nútia urobiť tvorcovia aplikácie Skype, ktorí si chcú prezerať moje fotografie, súbory, kontakty, kalendár... chcú mať prístup k mojim zvukovým záznamom, videám a dokonca k mikrofónu!!!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V mobile mám už roky nainštalovaný Skype, dobíjam si kredit a raz za čas volávam kamarátom po celom svete. Najnovšie, pri prihlasovaní sa do Skypeu ma aplikácia vyzvala na stiahnutie aktualizácie. V podstate ju nepotrebujem, som spokojný aj so „staršou“ verziou, ale zistil som, že nemám na výber (pokiaľ chcem volať). Sám seba som presvedčil, že majú právo ma do toho nútiť, keďže mám záujem používať ich aplikáciu.

Aké ale bolo prekvapenie, keď som si v ďalších krokoch prečítal s čím všetkým musím pre realizáciu nechcenej aktualizácie súhlasiť – opäť BEZ ŽIADNÉHO VÝBERU. Pardon, výber mám – buď s tým budem súhlasiť alebo sa už nedostanem k svojmu účtu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechce sa mi veriť, že to chápem správne, ale zdá sa, že naozaj MUSÍM odkliknúť políčko „súhlasím“ pod nasledovným textom:

„Skype potrebuje prístup k nasledujúcemu:

  • História zariadenia a aplikácií (informácie o aktivite na zariadení, info o tom, ktoré aplikácie sú spustené, história prehľadávania a záložky)

  • Identita (účty na zariadení, údaje profilu)

  • Kontakty, kalendár

  • Poloha

  • SMS, MMS

  • Telefón (denník hovorov)

  • Informácie o pripojení WI-FI (info, či je WI-FI povolená, názvy pripojených zariadení WI-FI)

  • ID zariadenia a informácie o hovoroch

  • Fotky, média, súbory (obrázky, videá, zvukové súbory, externé úložisko zariadenia)

  • Fotoaparát, mikrofón

SÚHLASÍM

Na čo chce niekto zapínať a vypínať naše fotoaparáty, či mikrofóny v mobile? Prečo sa majú milióny ľudí s niekým deliť o svoje súkromné fotky, SMS, MMS, kontakty, kalendár? Kto to vôbec je, čo chce byť informovaný s kým a o čom denne voláme? Z akého dôvodu to všetko chce vedieť? Ako chce použiť citlivé informácie, s poskytnutím ktorých MUSÍME súhlasiť? Je vôbec nepretržité sledovanie človeka prostredníctvom jeho vlastného mobilu v súlade s legislatívou a ľudskými právami?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je v poriadku, ak sa nedostaneme k svojim predplateným kreditom na Skype, kým s nimi (ani netuším s kým vlastne) nebudeme zdieľať svoje súkromie?

Tento problém sa samozrejme týka aj ostatných aplikácií. Je evidentné, že naše životy sa pre niekoho menia na reality šou vo formáte 24/7.

Neviem pochopiť ako je možné, že sme ochotní tak ľahko (a bez boja) obetovať svoje súkromie a ťažko získanú slobodu. Neverím, že je za tým len trápny konzum...neverím!

Vahram Chuguryan

Vahram Chuguryan

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ešte ako študent diplomacie som túžil po spoznaní mediálnej a politickej kuchyne. Osud mi to doprial. Od roku 2000 sa venujemoblasti médií, medzinárodných vzťahov, energetiky a PR. Stretol som sa a pracoval so slovenskými i svetovými lídrami. Ako zahraničnopolitický redaktor STV som informoval o najsledovanejších udalostiách na svete (revolúcie, summity, voľby). Najviac ma prekvapilo zistenie, že nositelia veľkých zvučných mien nemusia byť aj osobnosťami, mnohí z nich majú malú chudobnú dušičku a labilnú chrbtovú kosť. Naopak, stretol som aj veľa bežných ľudí, ktorých obdivujem dodnes. Nikdy napríklad nezabudnem na guráž v očiach handlovských baníkov, ktorí sa na nič nehrali a napriek akútnemu riziku ďalšieho výbuchu, sfárali do podzemia hľadať svojich kamarátov. Presne podľa tohto kritéria vnímam všetkých ľudí, vrátane politikov. Z ľudského hľadiska mi nezáleží na tom, či je niekto modrý, červený alebo žltý, nie je dokonca podstatné, či je pravicový alebo ľavicový... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu